Last ahad gi beli cat lepas amik bibik..since nak cat semula saya request nak kaler baru, dah bosan dengan kaler kelabu yang ada sekarang..kuikui. Hubby ok jer, saya tunjuk jer..dia bayarrr..*ok part ni memang best kan* ;P
Makaaa..selasa malam, kebetulan hari hubby takde kelas kitorang pun mula projek. Itu pun start lambat sebab tunggu dia balik dari surau. Dekat kul 10 gak baru start..memandangkan saya dah offer diri kata nak tolong so saya la yang bawak turun segala bagai frame yang ada (ecehhh..macam banyak jer frame kat umah ko tu kan) juga bersih2kan dinding dari segala kotoran & habuk2.
Eksyennya saya, cakap kat hubby "takpe..B tolong bukakan tong cat tu jer. Syg cat sorang pun takpe.." Hahahaha..berlagak kut..plus bersemangat nak tengok rumah berwajah baru gitewww. Tapi, hubby mesti la tolong..(eh..sapa tolong sapa sekarang ni??) ;D Kami buat sama2..sempat take 5 rehat jap makan bahulu cicah milo panas..;p
Kitorang cat ngan cat putih jer dulu..nak cover hasil contengan anak2 tu.
Dekat kul 2.30 am setel 95% dinding dicat..5% lagi tu celah2 bedah yang nak kena cat guna berus kecil..plus ada ruang yang nak kena buka bawak turun langsir baru boleh cat..(dah tengah2 malam tak kan mak nak cabut langsir rumah tu kan) Rupanya 7 liter cat tak cukup untuk hall..kena tambah 1 liter lagi untuk ruang2 yang tak setel tu. Dan nampak gaya cat untuk finishing (finishing??) yang dah beli 5 liter tu tak cukup gak la..huhu
Sempat ambil gambar sebelum dan selepas di cat..
Model tak berbayar..( salah seorang karyawan mural)
Sebelum dicat..nampak jelas dan nyata dalam keadaan gambar yang blur ni.
Gambar selepas..tu diaaa, sibuk tak kira masa
Terpengaruh dengan abang hannan yang obsess dengan Ultramen..(sampaikan Auni pun asek cakap "omen igeeee..")
Kul 3 lebih baru la kami somistri tidur lepas mengecat & mengemas semula perabot yang ada. Ok la, nanti dah cat wall cantik2 saya TAYANG lagi kat sini k..ahaks ;D































Terjalin ikatan..bukti cinta..









Hubby kata ni mesti nak update kat blog ni..;p..kuikuikui



Anak Aidil..dia masih tak boleh lupakan mak dia.. Sedih tau, pandai budak ni berlakon.
Ni lagi sedih..masa ni Adam cam dah rasa dia tak hidup lama..tiba2 Nur bagitau yang dia peknen (selepas 3 kali keguguran)
Ni pun sedih..(semua sedih..ngehehe)














